Pornind de la comentariul facut de Andrei Ignat la NOI , EI si CRIZA spun ca n-ar fi rau sa facem un "Comitet de Criza" format din persoanele recunoscute pentru competenta profesionala care activeaza in comunitatile de profesionisti, din zone diverse ale IT-ului (retele, baze de date dezvoltare) care sa comunice cumva prin intermediul departamentelor de IT la nivelul guvernului si sa-si spuna o parere vis-a-vis de functionarea IT-ului la nivel guvernamental .Sigur pot exista la nivel public lucruri pe care nu le stim de exemplu contracte in derulare cu firme furnizoare de solutii IT care rezolva o problema punctuala de IT & C insa mai departe ,de ce nu se reflecta asta in rezultate? In continuare pentru a avansa mai multe idei un astfel de comitet ar trebui sa afle un raspuns la mai multe intrebari cum ar fi :
1.Ce aplicatii si tehnologii software(tip , denumire) se folosesc in ministere, ce probleme rezolva acestea?
2.Se integreaza aceste informatii la nivel central ? S-a facut ceva in aceasta zona?
3.Resursa umana din IT cum este platita? Sunt profesionisti? La ce nivel de pregatire sunt?
4.De ce nu se pot extrage rapid din sistemele existente informatii de genul :"Cu cat se reduc cheltuielile la buget daca se inlatura cumulul pensie-salariu pe categorii profesionale?" sau "Ce inseamna reducere cu 20% in ministerul X ?"; (dar se pot gasi si alte intrebari de acest gen).
5.Are IT-ul ceva de spus la nivel de conducere, exista obisnuinta sa fie consultat cand se ia o decizie?  

    La acest "Comitet de Criza" ar putea participa si personalitati de tipul dl. Varujan Pambuccian care s-a miscat in zona IT dar si in cea politica.