Welcome to Sign in | Help

December 2007 - Posts

Deunazi am primit o lista de cumparaturi de la nevasta-mea, printre altele aveam de luat o sticlutza de acetona , stiti benzina aia care o dau fetele pe unghii ca sa scape de oja veche si stirbita spre a picta o alta noua. Ajung in raionul cu pricina si incep a colinda ; si colind si tot colind, dupa ce ma trezesc ca o fac de 3 ori fara sa gasesc obiectul cu pricina sunt strafulgerat de urmatoarea idee :

MARKET BASKET ANALYSIS !!!

Gata, am gasit solutia!

Stiam ca un magazin de retail ce se respecta face studii de acest gen (data mining) in care descopera reguli de asociere de genul: daca clientii cumpara produsul X atunci mai cumpara si produsul Y ceea ce impune ca asezarea produselor in rafturi sa se faca in aceasta idee astfel ca clientii sa achizitioneze mai multe produse per ansamblu; mi-am zis , deci , ca cine cumpara acetona trebuie sa cumpere si oja si invers asa ca m-am pus pe cautat sticlutze de oja crezand ca dau mai usor de acelea de acetona. Aiurea, nici pomeneala!

 Pana la urma am  gasit acetona aruncata intr-un coltz obscur , nestiut de nimeni! M-am gandit ca o fi neansemnata ca pret (este 2,3 RON) dar folosirea ojei este strans legata de folosirea acetonei  sau ditamai magazinul nu a facut astfel de studii ! Am verificat si exemplul amintit de mine la o prezentare de data mining: cine cumpara bere ar trebui sa aiba la indemana si semintze asa cum cere orice microbist in fatza televizorului; nu, aceste lucruri erau la raioane indepartate.

Concluzia, concurenta nu este atat de dura pe zona magazinelor de retail astfel ca managerii sa-si puna probleme de data mining.

O discutie avuta la intalnirea de pe 15 dec. 2007 a pus urmatoarea problema: cum sa facem sa aiba o mai mare audienta intalnirile Ro SQL. As face o recapitulare a ideilor emise pe aceasta tema si as vrea sa le dezvoltam :

  • Foarte multe companii folosesc sau dezvolta pe SQL Server si totusi specialistii implicati nu vin sau nu stiu de astfel de intalniri;
  • Ar fi bine sa facem o revista/publicatie sau chiar un articol periodic intr-o revista de specialitate pe teme de SQL?
  • In newsletter-ul lui Sebi Vijeu sau Zoli Herczeg ar putea intra si linkul catre www.sqlserver.ro (sa nu uitam ca Zoli pe blogul sau a amintit de intalnirea noastra);
  • Ora si ziua (sambata) ar fi neobisnuita, weekendul fiind destinat relaxarii, insa in timpul saptamanii esti stors ca o lamaie de firma unde lucrezi;
  • Ar fi benefica o intalnire de 3 zile undeva la munte, unde poti imbina Management Studioul cu Sania sau Schiurile asa cum au facut cei de la Ronua?
  • Postul pe care multi il ocupa este multivalent adica pe langa SQL ti se cere sa mai stii administrare Windows, ceva programare pentru raportari etc, asa ca o specializare ar fi greu de facut;

Ce-i de facut pentru acest rating nemeritat?