Ma uit intr-un DEX .O definitie a cuvantului "solidaritate" este : "sentiment care îi determină pe oameni să-si acorde ajutor reciproc".
   Astfel ca, orice campanie de intrajutorare initiata si organizata de cineva trebuie sa miste oamenii adica sa-i faca pe acestia sa constientizeze sentimentul generator de solidaritate.
   Campania de hranire a copiilor facuta de Aurelian bazata pe sentimentul nobil de ajutorare a copiilor aflati in nevoie a generat mai multe discutii si m-am intrebat de ce ?  Iata care ar fi , dupa mine , explicatiile:
1.Un om ajuta pe cineva daca simte o emotie palpabila , in mod direct , de pilda mai degraba scot ceva din punga atunci cand trec pe strada pe langa un batran amarat decat sa-l vad la televizor sau pe net;
2.Implicatiile logistice (de posibile MLM-uri, Caritasuri ascunse si alte beneficii piramidale) ale veniturilor stranse aduc circumspectie;
3.Agresivitatea campaniei - aduce cu hartuirea la care te supune cateodata cersetorii prin gari.

   Si atunci , noi din comunitatea IT sa nu mai fim solidari cu nimeni si nimic ?

   Sentimentele generatoare de solidaritate trebuie sa le vedem in jurul nostru.

   Anul trecut unul de-al nostru, un coleg , un IT-ist a primit o veste cutremuratoare, era lovit de o boala necrutatoare si avea sanse numai daca ar fi recurs la o operatie costisitoare; site-ul nostru s-a alaturat acestei campanii de solidaritate si trebuie sa va marturisesc ca operatia a REUSIT- a marturisit-o chiar el la intalnirea SQL Server de la  Bucuresti . Din cate am inteles comunitatea IT a raspuns extraordinar pentru ca sentimentul de solidaritate a fost

  • puternic,
  • simplu ,
  • aproape de noi,
  • de la noi de acasa .

De aceea mesajul meu este urmatorul: cei care fac campanie sa o faca cu cap, metoda , organizare, entuziasm si cu rezultate directe, vizibile; romanii la ei acasa au de infruntat cutremure, inundatii, criza sau crizele de toate felurile (vezi si ) - putem gasi destule motive de solidaritate pe care le putem concretiza cu folos.