1) Notele contabile sunt generate automat ?
2) Cum sunt alocate plățile și încasările pentru fiecare factură client/furnizor ?
3) Dacă plățile și încasările nu sunt alocate (distribuite) pentru fiecare factură client/furnizor atunci ai putea utiliza următoarea abordare/următorul algoritm: încasările de la clienţi şi plăţile furnizorilor sunt alocate facturilor în ordine calendaristică a.î. doar ultimele facturi (pentru clienţi/furnizori) vor fi neîncasate/neachitate.
În acest scop ai putea să te raportezi
- la notele contabile care reflectă înregistrarea datoriilor/creaţelor pentru fiecare furnizor/client (pentru a determina sumele care trebuiesc încasate de către clienţi şi sumele care trebuiesc plătite furnizorilor) şi
- la notele contabile care reflectă plăţile către furnizori/încasările de la clienţi (pentru a determina sumele încasate de la clienţi şi sumele plătite către furnizori) iar
- conturile de client/furnizori să fie analitice.
Sumele neîncasate de la fiecare client/neplătite fiecărui furnizor
le distribui ultimei facturi/ultimelor facturi emise către/de către respectivul client/furnizor.
Chiar şi aşa, ai putea avea o problemă pentru că nu-mi dau seama cum se pot determina înregistrările (din tabela NOTE) care aparţin unei anumite note contabile.